ΠΑΙΔΙΑ

Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες & τα δυνατά σημεία του παιδιού,
μπορούμε να του παρέχουμε την κατάλληλη υποστήριξη!

Ψυχολογική Εκτίμηση

Ψυχολογική Εκτίμηση

Ατομική Ψυχοθεραπεία

Ατομική Ψυχοθεραπεία

Ενδυνάμωση σχέσης γονέα - παιδιού

Ενδυνάμωση σχέσης γονέα - παιδιού

Αυτισμός, ΔΕΠΥ, Αναπτυξιακές δυσκολίες

Αυτισμός, ΔΕΠΥ, Αναπτυξιακές δυσκολίες

Επιλεκτική σίτιση και Διαταραχές σίτισης

Επιλεκτική σίτιση και Διαταραχές σίτισης

Ομαδικά προγράμματα

Ομαδικά προγράμματα

Image

ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ

Image

Ξεκινάμε τη συνεργασία μας μαζί σας, κάνοντας πάντα μια σύντομη αξιολόγηση των θεραπευτικών αναγκών του παιδιού. Στις περισσότερες περιπτώσεις, αυτή η αξιολόγηση πραγματοποιείται σε τρία ή και τέσσερα ραντεβού και περιλαμβάνει δύο συναντήσεις μόνο με τους γονείς και μια συνάντηση με το παιδί και τον γονέα/τους γονείς μαζί. Σε ορισμένες περιπτώσεις κρίνεται αναγκαίο το παιδί να συναντηθεί μόνο του με τον θεραπευτή.

Αν τελικά κριθεί αναγκαία η θεραπευτική παρέμβαση, θα προσφέρουμε στο παιδί και την οικογένεια μια εκτεταμένη αξιολόγηση και θα εξηγήσουμε ακριβώς τη θεραπευτική διαδικασία και το σχετικό κόστος.

Η θεραπεία είναι πιο αποτελεσματική, όταν προσφέρεται με τη σωστή σειρά. Μερικές φορές, απαιτείται βαθιά αλλαγή στην κατανόηση και τις απαντήσεις των γονέων, προτού φανεί η αλλαγή στο νεαρό άτομο.

ΑΤΟΜΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

(Συναισθηματικές και Συμπεριφορικές δυσκολίες)

Image

Η μέθοδος της παιγνιοθεραπείας βασίζεται σε εμπεριστατωμένα αποτελέσματα ερευνών στις νευροεπιστήμες και λαμβάνει υπόψη τις διαδοχικές φάσεις που αναπτύσσεται ο εγκέφαλος. Η ψυχοθεραπευτική αυτή μέθοδος απευθύνεται σε παιδιά 3 έως 12 ετών που αντιμετωπίζουν συναισθηματικές δυσκολίες, δυσκολίες συμπεριφοράς, καθώς και δυσκολίες κοινωνικότητας.

Όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι γονείς, μπορεί να είναι δύσκολο για τα παιδιά να περιγράψουν με λέξεις αυτό που νιώθουν ή σκέφτονται. Ένας παιγνιοθεραπευτής εκπαιδεύεται στο να διαβάζει το παιχνίδι του παιδιού, προκειμένου να συνδέσει και να κατανοήσει την εμπειρία και την κοσμοθεωρία του. Χρησιμοποιείται το παιχνίδι -το φυσικό μέσο έκφρασης των παιδιών- για να βοηθήσει το παιδί να «παίξει» και, έτσι, να εκφράσει τα συναισθήματά του πιο εύκολα, μέσω των παιχνιδιών αντί των λέξεων.

Ο θεραπευτής δεν διδάσκει δεξιότητες ή συμπεριφορές, αλλά χτίζει την ικανότητα του παιδιού να θεραπεύεται, να ρυθμίζεται και να αναλαμβάνει ευθύνες, ανταποκρινόμενος σε αυτό που το ίδιο το παιδί φέρνει στο παιχνίδι και στη διαδικασία.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://playtherapy.org/

Ενδυνάμωση σχέσης γονέα – παιδιού

Image

Πρόκειται για μια ψυχοεκπαιδευτική παρέμβαση που έχει σχεδιαστεί για να ενισχύσει τις οικογένειες μέσω της χρήσης του παιχνιδιού. Είναι ένας συνδυασμός οικογενειακής θεραπείας και παιγνιοθεραπείας, για τη βελτίωση των σχέσεων γονέα-παιδιού. Οι γονείς εκπαιδεύονται και επιβλέπονται για να διεξάγουν ένα ειδικό είδος παιχνιδιού που δεν είναι κατευθυντικό.

Ενθαρρύνοντας τις θετικές αλληλεπιδράσεις μεταξύ γονέων και παιδιών και εκπαιδεύοντας τους γονείς πώς να εφαρμόζουν συνεπείς και μη βίαιες τεχνικές πειθαρχίας, όταν τα παιδιά έχουν δύσκολες συμπεριφορές, ενισχύεται άμεσα η σχέση γονέα-παιδιού και, έτσι, τα παιδιά, με τη σειρά τους, ανταποκρίνονται σε αυτές τις πιο υγιείς σχέσεις και αλληλεπιδράσεις με πιο θετικές συμπεριφορές.

Αυτισμός, ΔΕΠΥ, Αναπτυξιακές δυσκολίες

Image

Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές είναι μία ομάδα διαταραχών οι οποίες έχουν νευροβιολογική βάση και εκδηλώνονται στην πρώιμη παιδική ηλικία, πριν το παιδί πάει στο δημοτικό σχολείο. Οφείλονται σε διαφορές στη φυσιολογία, την ανατομία και τη νευροχημεία του εγκεφάλου.

Μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή δεν θεραπεύεται (τουλάχιστον όχι προς το παρόν). Η εξέλιξή της, όμως, σχετίζεται άμεσα με περιβαλλοντικούς παράγοντες που επιδρούν από πολύ νωρίς στη ζωή του παιδιού, όπως οι κατάλληλες αντιδράσεις του οικογενειακού και εκπαιδευτικού πλαισίου. Ενώ δεν μιλάμε, λοιπόν, ακριβώς για θεραπεία, υπάρχουν ωστόσο κάποιες θεραπευτικές/εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, οι οποίες μπορεί να μειώσουν τις συμπεριφορές του παιδιού και να βελτιώσουν τις δεξιότητές του για μια πιο αυτόνομη ζωή.

Οι θεραπευτές της ομάδας του Ινστιτούτου προσαρμόζονται στις εξατομικευμένες ανάγκες κάθε παιδιού και οικογένειας, εφαρμόζοντας τα παρακάτω μοντέλα παρεμβάσεων.

To μοντέλο που χρησιμοποιούμε στο ατομικό πρόγραμμα παρέμβασης παιδιών με αναπτυξιακές δυσκολίες είναι εξατομικευμένο στις ανάγκες και στους θεραπευτικούς στόχους του κάθε παιδιού. Το θεραπευτικό πρόγραμμα βασίζεται σε ένα ευρύ φάσμα προσεγγίσεων και τεχνικών. Η κύρια προσέγγιση που εφαρμόζουμε είναι το αναπτυξιακό μοντέλο DIRFloortime® συνδυαστικά με τεχνικές ανάλυσης συμπεριφοράς, Play therapy, AutPlay Therapy, TEACCH.

Επιλεκτική σίτιση και Διαταραχές σίτισης

Image

Το πρόγραμμα SOS Approach to Feeding είναι μια προσέγγιση που αποσκοπεί στην αξιολόγηση και παρέμβαση των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη σίτιση.

Η συστηματική απευαισθητοποίηση που χρησιμοποιεί η μέθοδος SOS ορίζεται ως μια αργή και σταδιακή έκθεση στην πηγή του φόβου, η οποία στην περίπτωση του παιδιού με προβλήματα σίτισης, είναι συγκεκριμένες τροφές.

Το SOS Approach to Feeding είναι ένα αναγνωρισμένο σε διεθνές επίπεδο κλινικό πρόγραμμα, που εστιάζει στην αύξηση του επιπέδου άνεσης ενός παιδιού με τη διερεύνηση και τη μάθηση σχετικά με τις διαφορετικές ιδιότητες των τροφίμων (υφή, σχήμα, γεύση, χρώμα κ.ά.), μέσα από μία ιεραρχία βημάτων.

Το πρόγραμμα πραγματοποιείται με τη φυσική παρουσία των γονιών κατά τη διάρκεια των συνεδριών και τη συνέχιση των θεραπευτικών γευμάτων στο σπίτι, με την καθοδήγηση και τις οδηγίες του θεραπευτή. Το πρόγραμμα αυτό, επίσης, πραγματοποιείται σε συνεργασία με τις ειδικότητες της εργοθεραπείας και της λογοθεραπείας.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://sosapproachtofeeding.com

Ομαδικά προγράμματα παιδιών

Image

Οι Ομάδες μας απευθύνονται σε παιδιά με τις παρακάτω δυσκολίες:

  • Ψυχοσυναισθηματικές δυσκολίες: έλλειψη ενσυναίσθησης, χαμηλή αυτοεκτίμηση, ανωριμότητα, έντονος ανταγωνισμός, άγχος, δυσκολία έκφρασης συναισθημάτων.

  • Έλλειψη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων: δυσκολία ένταξης σε ομάδα συνομηλίκων, δυσκολία δημιουργίας και διατήρησης διαπροσωπικών σχέσεων.

Για την επιλογή των παιδιών που συμμετέχουν στη κάθε ομάδα, λαμβάνονται υπόψη κριτήρια που σχετίζονται με το ηλικιακό και αναπτυξιακό στάδιο του κάθε παιδιού, καθώς επίσης και των εξατομικευμένων στόχων που θέτουμε για το κάθε παιδί.

Στόχος των ομάδων είναι η καλλιέργεια των εκφραστικών μέσων των παιδιών, η απελευθέρωση της φαντασίας τους και η ανάπτυξη της δημιουργικής τους ικανότητας.

Οι ομάδες συμβάλλουν στην αποδοχή της διαφορετικότητας του εαυτού και του Άλλου, καθώς και στην επεξεργασία και βελτίωση της αυτοεικόνας.

Ειδικότερα, οι ομάδες παρέχουν μια ασφαλή και πραγματική εμπειρία με τον κόσμο, όπου τα παιδιά ασκούν δεξιότητες επικοινωνίας, συνεργασίας, συμμόρφωσης, διεκδίκησης, επίλυσης συγκρούσεων, λήψης αποφάσεων, αυτοελέγχου, έκφρασης και διαχείρισης συναισθημάτων, με στόχο την εξάσκηση και τη βελτίωση των διαπροσωπικών δεξιοτήτων.

Ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες σε παιδιά